Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Vores mål for børnenes dagligdag i DUS

Vi har en klar vision for leg, traditioner og aktiviteter, der giver børnene større ejerskab, fordi de tager udgangspunkt i deres interesser og behov. Eftersom Bundgaardsskolen er certificeret rettighedsskole, inddrager vi dette i DUS-tiden. 

Vi vil styrke fællesskaberne gennem aktiviteter præget af respekt og inklusion på tværs af kulturer og baggrunde. Inklusion og anerkendelse skal sikre, at alle børn føler sig inkluderet og værdsat for deres forskelligheder og bidrag til fællesskabet, hvilket både styrker robusthed og ansvarlighed. 

Vi arbejder med trivsel og dannelse ved at skabe et miljø, hvor børnene udvikler sig personligt og socialt, og hvor selvværd, selvtillid og sociale kompetencer får plads til at gro. 

DUS-personalet på Bundgaardsskolen prioriterer tillidsfulde relationer mellem børn og voksne ved at være imødekommende, støttende og opmærksomme på børnenes behov og interesser. 

Legens betydning er central. Vi integrerer legende elementer, skaber plads til fri leg og fysisk udfoldelse og stimulerer kreativitet og læring gennem længerevarende projekter med mulighed for fordybelse og udforskning. 

Målet er en positiv og støttende hverdag i DUS’en, hvor børnene føler sig set, hørt og værdsat.