Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Princip for arbejdsfordeling

Princip for arbejdsfordeling mellem lærerne og andet pædagogisk personale på Bundgaardsskolen
 

Formål:

  • Sikre højst mulig læring og trivsel blandt eleverne på Bundgaardsskolen.
  • Sikre fagligt og socialt udviklende miljø for det pædagogiske personale.
  • Sikre en arbejdsfordeling der giver elever de bedste muligheder for at udvikle sig og sikre progression ved optimal udnyttelse af personalets kompetencer.

Mål:

At der opnås den bedste udnyttelse af personalets kvalifikationer, både faglige og menneskelige.
Al fagopdelt undervisning varetages så vidt muligt af lærere med undervisningskompetence
i de fag, de underviser i.

  • At personalet indgår i et team, der har de nødvendige kompetencer til at sikre progression i
    børnenes faglige og sociale udvikling.
  • At personalet indgår primært i ét team og derfor primært arbejder i en afdeling.
  • I vægtningen mellem ”få-lærer”*- og ”faglighedsprincippet”** er fålærer-princippet vigtigst i
    indskolingen og fagligheds-princippet vigtigst i udskolingen.
  • Ingen kan have mere end 2 halve eller 1 hel klasselærerfunktion. Funktionen behøver ikke
    at følge faget dansk, og kan i almen og specialklasser deles mellem en lærer og en
    pædagog.

* Der er færre lærere på en klasse, der varetager en bredere fagpakke. Her er læreren ikke
nødvendigvis linjefagsuddannet.
** Der er flere voksne på en klasse, der er linjefagsuddannet.
Godkendt 17. december 2024